Известие

Collapse
No announcement yet.

Съвет за ремонт или продажба

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от mollovmd Покажи съобщение
    Попринцип пътувах с група всеки ден от Благоевград до София и обратно, за седмица 220км извънградско и отделно в града 40-50км. Дотогава положението си беше търпимо, но драмата дойде от това, че аз имах един Фиат Идеа 1.9 mJTD 2004г., който замина в бартер за тази Алфа с додаване 2600лв. Още при покупката, човекът ме заряза в Пазарджик в КАТ, като колата ми запали на третото въртене с триста зора, оказа се, че не се и заключва колата дори, със счупен ключ в ключалката и неработещо централно за шофьорската, което на място в автокъщата не пролича, защото се заблудих, че си е отворена. Целият ден там я гледах с неспокойство дали някой няма да си влезе свободно в нея Още с тръгването от КАТ, колата стържеше отдолу от кората, защото беше легнала на пътя и скъсана през средата, за което ми взеха 20лв.в някакъв сервиз в Пазарджик да забият 5 болта с извинението, че тази Алфа била на цената на обслужване на Майбах. Стигнах до Благоевград с транзитките от КАТ и директно я оставих 1 седмица на един галфон да оправи заключването, като всеки път като звъннеше и измисляше нов проблем, та накрая си я взех на -230лв.за две машинки на вратите, че уж и друга била развалена, една машинка на прозорец и две батерийки. Същият ден отидох да я регистрирам, при което я оставих за смяна на масло и филтри(220лв.), смених си логата отпред и отзад за 20лв, че бяха заминали от слънцето в Италия и съм направил има-няма 10км в града, при което точно на минута от сервиза бях спрял на един паркинг и колата дрънкаше, сякаш всеки момент ще се разпадне нещо в нея. Върнах се при тези и чух хиляда мнения как имало добавка в маслото и моторът чука. В крайна сметка я оставих да гледат, при което смениха ремъци и ролки, шайба на алтернатор и приключих на 560лв.След седмица пак се развали машинката, дето онзи я беше правил и наново я правиха за 50лв.на друго място. След месец сменявах термостат за 140лв., купувах зимни гуми 215/60/16 на 500лв. и има-няма още средата на септември ги смених, защото всичко, що беше по асфалта, аз го закачах, а на легнал полицай намалях до 1-ва предавка. След това сменявах горни носачи и с отстъпките възлязох на 400лв., че мисля, че и кормилни накрайници сменяваха. Лепих и фар за 20лв., че единият се люшкаше и не виждах нищо вечер, не правеха никакъв лъч, 30лв.кора лепене, която впоследствие просто я махнах, 20лв.удар от камъче в стъклото. Всичко тръгна обаче в момента, в който се наложи януари да я карам всеки ден до София и обратно. Оттогава отвори всичките тези ями и то едновременно. Маслото в този участък още веднъж го сменях за 200лв. Взех я на 231 000км, сега е на 252 000 от юли началото. В тези сметки все пак да имаме предвид, че си има граждански, данъци и разход за гориво.

    Aми да, взел си си типичен екземпляр от моргата.
    Няма да се плашиш, в началото е така. Ще се троши, ще се троши, накрая ще подмениш всичко и няма да има кво да се троши.

    В първите месеци като взех моята и аз правих - съединител, горна помпа, лагер помпа, хидравличен маркуч.
    Горни, долни носачи, тампони на стаб щанга, биалетки.
    Ламбда сонда, чистене на дебитомер, свещи.
    Настройка и обслужване на газовата.
    Емблеми и машинка на стъкло (вратата беше сменяна и беше сложена такава без ел.стъкло.
    Говорители, плеър.

    Е, поне си я взех от човек и получих 8 хубави гуми, сменени ремъци и вариатор, аларма, ксенон, туба масло, гражданска, данък, спойлер, прагове, ремап, генерация и т.н...

    Не съм смятал колко ми е излязла точно, но не е нещо стряскащо, щото на дъртите коли частите са малко по-евтини, имам и отстъпки, а труда е от мене и така...
    От тогава досега 3 години само карам и нищо не се обажда. В последната година по 600-800км на седмица.
    Last edited by dhtj; d.m.y г., 12:26.
    156 2.0TS

    Comment


    • #17
      Абе хора, вие като купувате не гледате ли какво вземате? После марката била чуплива.. Извинявай, ама по това, което си описал като проблеми в съзнанието ми веднага излиза пълен кошник. Надявам се да не съм прав и да си решиш проблемите в най-скоро време
      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

      Comment


      • #18
        След изчетеното до момента, мога да кажа, че не виждам нещо бог знае колко изненадващо да се е случило с тази кола. Дали е на реални км или не...явно не се знае, но със сигурност не е била в състояние "качваш се караш", което е нормално за джамбазите.
        При покупка на автомобил ( дали Алфа или друг) трябва задължително човек да си предвиди първоначални разходи, които да бъдат on top на средствата за покупка - смяна масла, филтри, накладки, дискове, ремъци, ролки, гуми ( всичко това е стандартно първоначално обслужване, независимо дали ще вземеш VW, BMW, Alfa или Дачия втора ръка). Проблема с машинките си го има, той е ясен и не е скъп като ремонт.

        Относно гумите - има доста изписано във форума, като общото мнение е, че с оригиналните 16-ки, колата е доста ниска. Оптимален вариант е 17-ки.
        Отиваме на окачването - да, според мен има проблем при смяна на оригиналното окачване, но с нашите пътища е нормално да се създават подобни проблеми.
        Та, мога да кажа, че дори си спестил някои първоначални разходи - премахване на вихрови клапи ( има доста изписано), премахване на ДПФ ( или почистване), смяна масло+казанче хидравлика, смяна масло скорости, смяна антифриз.
        Last edited by sasho_n2; d.m.y г., 13:45.
        Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
        ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

        Comment


        • #19
          При почти всяка кола идва момента в който всичко почва да се чупи, ти си взел кола в точно този момент. За жалост лоша бройка, случил си както и на лоши майстори, съответно неприятен резултат.
          Много необичайни проблеми, както и на малко хора им се случва да трябват да правят цялото окачване за 20хил.км, аз съм споделял че съм предубеден към автокъщите, това е от причините, позакърпените коли, които си показват рогата почти веднага след покупката.
          Ex ALFA 156 1.8TS
          Now ALFA 159 1.9JTDm
          "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

          Comment


          • #20
            Според мен и калпавите майстори имат водеща роля в този филм. На колегата бих му препоръчал колата да си я прави в София в някой от форумните сервизи, за да си спести много нерви, харчове и главоболия. Ще му обяснят и каквото трябва да знае, а не само да плюят, понеже са свикнали да правят само Пасатори и Голфове.
            (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

            Comment


            • #21
              В интерес на истината, това, както на мнозина от вас, си ми е колата мечта и въпреки всичко, дори и да я бях продал, щях да я гледам всеки Божи ден, когато мине покрай мен и ще съжалявам - факт ! Манията ми по марката е още от дете, тъй като имаме гаражна Алфа Ромео Жулиета 1983г. с 2.0 бензин. Това са проблеми на всяка кола в тези години, просто гадното е, че се струпа накуп в последните месеци и просто ми дойде в повече. Взех я такава, защото със старото Фиатче Идеа, чийто съединител беше започнал да пее като птиченце, проблемна дюза и доста детайли за боя нямаше как да намеря много хора, които да се съгласят да направят бартер, камо ли да намеря и този екземпляр, който търсих. Лошото е, че я взех от Пазарджик, а беше дупнишка история - намазана, накипрена и на пръв поглед всичко чудесно. Пък и каквото и да си говорим, когато се качиш от такъв Фиат на това просто изпадаш в транс и решенията се взимат лесно, без много мислене, и с много емоция.
              Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от mollovmd Покажи съобщение
                В интерес на истината, това, както на мнозина от вас, си ми е колата мечта и въпреки всичко, дори и да я бях продал, щях да я гледам всеки Божи ден, когато мине покрай мен и ще съжалявам - факт ! Манията ми по марката е още от дете, тъй като имаме гаражна Алфа Ромео Жулиета 1983г. с 2.0 бензин. Това са проблеми на всяка кола в тези години, просто гадното е, че се струпа накуп в последните месеци и просто ми дойде в повече. Взех я такава, защото със старото Фиатче Идеа, чийто съединител беше започнал да пее като птиченце, проблемна дюза и доста детайли за боя нямаше как да намеря много хора, които да се съгласят да направят бартер, камо ли да намеря и този екземпляр, който търсих. Лошото е, че я взех от Пазарджик, а беше дупнишка история - намазана, накипрена и на пръв поглед всичко чудесно. Пък и каквото и да си говорим, когато се качиш от такъв Фиат на това просто изпадаш в транс и решенията се взимат лесно, без много мислене, и с много емоция.
                Не е лошо да пуснеш инфо за автокъщата или кой е Пазарджишкия бек,който те е нахендрил...може пък и ти да си го преебал(като прочетох за Фиата),при бартер винаги единия го отнася <дълбоко>.
                Много отдавна си казах,че кола само от човек ще вземам и задължително да не е от най-евтините,защото после ем сърби ,ем боли.
                Не изпадай повече в трансове,оправи си дюзата,съединителя или маховика беше,че не ми се връща в началото....едно по едно и така. Все пак повечето пари накуп си ги дал за гуми...всичко останало е неизбежно-масла,гражданска,данък,окачване и т.н.
                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                Comment


                • #23
                  Citycars2000 е акаунтът в Mobile.bg, по пътя за Пловдив се пада, на излизане от града. Не знам дали съм го прецакал, но тъй като правихме пълномощно, за да я продаде, той след 4 дни я продаде моята и ми прати документи да си я отчисля. Знам ли колко съм го прецакал, защото каза, че не му пукало в какво състояние е двигателят, важното било да изглежда добре отвън колата
                  Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                    Ще се троши, ще се троши, накрая ще подмениш всичко и няма да има кво да се троши.
                    Няма такъв случай Една кола кара ли се редовно, винаги ще си иска поддръжка.
                    Има и такива, дето стоят и се карат веднъж два-пъти седмично и пак се чупят.
                    Sport Wagon 2.0TS|LPG

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
                      Няма такъв случай Една кола кара ли се редовно, винаги ще си иска поддръжка.
                      Има и такива, дето стоят и се карат веднъж два-пъти седмично и пак се чупят.
                      E, че иска поддръжка, иска, но неща като дебитомери, термостати, ламбда сонди, съединители, датчици на КВ и т.н. имат живот от 150+ хил км (ако са оригинални) и веднъж като ги смениш няма да ти се налага повече. Това имах предвид.
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
                        Има и такива, дето стоят и се карат веднъж два-пъти седмично и пак се чупят.
                        Да. Има и такива, които се карат години наред и не се чупят.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #27
                          Е как няма да се чупят...последната мода е да си заваряват двумасовите маховици
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #28
                            Mollov - трябва да черпиш. Има хора извадили много по лош късмет. Аз съм дал към 10к за 10-15к км за 2 години
                            ALFA 156 1.9JTD '98
                            ALFA 159 2,4JTDM Q4 2007

                            Comment


                            • #29
                              Хора,
                              Пиша, за да Ви информирам за стечение на обстоятелствата след месеци битка по сервизите - оказа се, че колата или в БГ, или в Италия още, е пипана от много добри майстори, та е нямала никаква компресия на втори цилиндър, буталото там е с 4мм по-късо, а главата е пукната. Сега издирвам втора употреба глава, а наскоро сменявах и демпферен маховик, защото не искаха да й мерят компресия, че заради маховика моторът получавал вибрации. Знаете ли къде мога да намеря на прилична цена и дали може от друг модел да съвпадне, тъй като 1.9 JTDm 150 се слага и в други марки все пак.
                              Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от mollovmd Покажи съобщение
                                Хора,
                                Пиша, за да Ви информирам за стечение на обстоятелствата след месеци битка по сервизите - оказа се, че колата или в БГ, или в Италия още, е пипана от много добри майстори, та е нямала никаква компресия на втори цилиндър, буталото там е с 4мм по-късо, а главата е пукната. Сега издирвам втора употреба глава, а наскоро сменявах и демпферен маховик, защото не искаха да й мерят компресия, че заради маховика моторът получавал вибрации. Знаете ли къде мога да намеря на прилична цена и дали може от друг модел да съвпадне, тъй като 1.9 JTDm 150 се слага и в други марки все пак.
                                Здравей колега! Виж колегата Scrapera дали не може да помогне http://clubalfaromeo.com/forum/showt...F7%E0%F1%F2%E8
                                Иначе и по моргите и в OLX вече има доста коли на части. Но си намери и сигурен сервиз, някой от форумните, хора които са изградили доверие, че ми се къса сърцето като чета през какво си минал. А точно в Пазарджик има много точен човек който само с Алфи се занимава, можеше да му я закараш да я погледне преди да се хвърлиш в това приключение. Вярно, че темата за съвети при покупка я направихме на парцали, но пак е добре да се чете и да се пита. Успех и дано скоро си стегнеш колата и да и се радваш пълноценно!
                                Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

                                Comment

                                Working...
                                X